Ahad, 15 Januari 2012

Di panggil mengadap

huhuhu...suspen jer kan baca tajuk tu. Hehehe...Saje nak buat gempak..Kesnya memang aku terkejut sesangat arini. Macam Hari Ini Dalam Sejarah la plak...pe ler yang aku mengarut ni kan..

Sebenarnya, ari ni aku telah di panggil oleh Guru Besar, PK Pentadbiran, PK HEM & PK KO. Memula dengar mesej yang disampaikan oleh PAR sekolah, aku heran la sesangat. Dah ler masa tu aku terkejar2 nak masuk kelas. Memang tengah semangat giler nak masuk ngajar bebudak. Maklum ler cikgu berdedikasi...huhuhu...(opss,terperasan plak) First, cuak gak aku. Siap leh tanya lg kat PAR tu, 'de per diorang nak jumpa saya. Apa kena mengena saya dalam meeting diorang. Saya ni bkn saper2 pon'. (dalam ati mula ada 2 rasa...1.takut, 2. bangga gak skit) huhuhu... Gelabah gak wei...maklum ler,pentadbir panggil aku sorang jer. Cikgu2 lain diorang  tak nak plak panggil. musykil ler...So, tak nak aku ni dibelenggu oleh misteri, aku pun cepat2 ke bilik guru nak simpan semua buku2 & ambik buku catatan. 

Dengan langkah yang tak berapa laju & tak gak berapa perlahan aku menapak ke bilik Guru Besar. Dah sampai kat pintu bilik GB, aku jenguk..fuhh...semua dah ada. Waaaa...takutnye,aku der wat salah per ek?
GB pun panggil nama aku & minta aku duduk. Aku pun duduk ler dengan perasaaan tak berapa selesa. Dalam hati aku berkata, 'jangan ler dera aku camni,aku tak wat salah pe2 pon'. (takut gak aku ni,gempak je lebih)

So, GB pun mulakan la. dia cakap aku ni masih diberi kepercayaan menjadi bendahari kedai sekolah. Dia terangkan apa yang perlu aku lakukan. Siap minta siapkan akaun untuk tahun 2011 & tunjukkan fail2 yang melibatkan kewangan kedai sekolah. Fuhhh...lega rasa. Ingatkan apa la tadi. Tapi yang tak syoknyer, PK Ko macam tak puas hati kat aku. (ni semua gara2, dia ubah AJK dalam kedai sekolah tanpa perbincangan AJK terdahulu, tetiba Penyelaras lama dilucutkan jawatan. So,dari situ timbul ler ketidakpuasan ati aku ngn Penyelaras tu) PK tu siap terangkan lagi nape dia tukar AJK baru, bagi penerangan dengan jelas skali siap GB plak bagi contoh kabinet menteri lagi. Ayatnyer berbunyi,'sedangkan jawatan di kabinet menteri pun selalu bertukar, inikan pula jawatan kat sekolah kan. Tul tak Aizon? Adoi...ayat tu aku rasa macam nak perli aku pun ada. Apa sebenarnye ni...aku rasa, aku tak de ler cakap kat orang yang aku tak setuju dengan AJK baru tu. Lagipun list AJK baru pun blum lagi kluar. Ni mesti ada ler posmen bergerak yang telah menyampaikan berita2 yang kurang enak didengar. Tapi tak pe la, aku tak kisah. Sebab aku tak de wat salah pun. Aku cuma berniat nak jumpa GB nak bincang pasal tu, tak de la plak aku nak libatkan ngan orang luar. Dan aku pun tak de ler pergi cerita kat pegawai di M***. Aku cuma simpan dalam hati jer,cuma tunggu masa nak bincang ngn GB. 

Memang aku musykil lagi ni,kenapa sampai diorang jumpa aku? Siap terangkan satu2 lagi sebab2 rombakan dibuat. Pelik2...ermmm..ntah ler. Tak payah la pening2 nak fikir. Biarkan la diorang nak cakap apa. Sebab aku tak buat apa yang diorang fikirkan.

p/s : kalau tak puas hati dengan apa saja, tolong bawa berbincang. Barulah kemusykilan akan diuraikan. Tak akan timbullah masalah yang lebih besar. (peringatan untuk diri aku ni...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan