Rabu, 16 November 2011

Fening, tensen, sumbak, bollok...

Fuhh....mesti semua tertanyer2...mende ler dia ni nak ngarut...huhu
Ari ni 16hb Nov 201, Rabu...ari paling stress yang aaaaaaaaaaammaaaaatttt sangattttttt. Rasa macam nak telan orang jer...nasib baik mmg xblh..kalu x dah lama aku telan biar aman idup aku...

Macam mana ler aku nak hadap semua ni taun dpn...taun ni pon dah celaru abis. Mau taun dpn aku msk spital kalau jd mcm ni ari2. Sape leh tulun wei... Dah xtau nak wat ni...

Mesti korang plak ckp, nk tulun camner. Ko x gitau pebende...huhuhu


Mmg dah xleh nak tahan ni,blh jadi biul aku mcm ni. Xpe, aku dah nekad,taun depan aku nak bodo je..lantak ler,xnak komen pe2 dah. Kalau aku xpuas ati pon, aku nk pendam je. Ye la,kalau ckp pon alih2 aku gak yang kena. So, utk pastikan aku xsrabutkan otak aku yang mmg dah serabut ni, xambik port pe yg blaku n wt xtau. Bak kata org, 'ada aku kesah'.

Yang penting, aku mesti ingat... 'Kata2 ibarat seperti pedang'. So, kalau nak berkata2 tu kena la pikir2 dulu baru ler leh nak cakap. Ini x, main bantai je...huhu...ni ku tujukan pada diri aku sendiri ler... Bak kata pepatah lg, 'telajak perahu boleh diundur, telajak kata buruk padahnya'. Hehehe...kan dah kena tu...

Satu lg, dalam diri ni kita mesti sentiasa muhasabah diri, sebelum kita melihat kekurangan org lain. Baru ler kita ni x dipandang x elok oleh org lain..ntah betul ntah tidak ler pe yang aku tulis ni...

pe2 pon, kita mesti ingat, Allah sentiasa bersama dengan kita. Jadi jgn ler kita bersedih, sentiasa berdoa dan berzikir untuk menenangkan hati kita yang gundah gulana.

Assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan